Status 2 år efter strategien til Sennheiser

Global online strategi til tyske Sennheiser - to år efterI august for 2 år siden lavede jeg den globale online strategi, som tyske Sennheiser skulle implementere indenfor deres Gaming produktområde. Idag kontaktede jeg Sennheiser for at høre, hvad der er sket siden.

Global online strategi

Tysk baserede Sennheiser kontaktede mig for to år siden for at få hjælp til udarbejdelse af deres kommende globale online strategi. Strategien omhandlede et produktområde, der skiller sig markant ud fra resten af Sennheiser’s profil – gaming.

Traditionelt set, er Sennheiser kendt over hele verden for at lave nogle af verdens bedste headsets til kontorbrug, mobilen osv. og indenfor musikindustrien sværger mange af verdens mest succesrige kunstnere til Sennheiser. Tysk kvalitet, når det er bedst.

De færreste ved dog, at Sennheiser rent faktisk også befinder sig på markedet for gaming headsets. Og rent faktisk bliver lyden til rigtig mange spil indspillet på Sennheiser udstyr. Det skulle der gøres noget ved, og det gjorde vi.

Status på strategiens effekt to år senere

Formålet med enhver strategi er at skabe effekt. Det siger sig selv. Ikke al effekt kan måles på den korte bane, men her, 2 år senere, er tendenserne tydelige og målbare.

Jeg fik en snak med Dennis, der er Online Marketing Specialist i Sennheiser’s marketing afdeling i Danmark, hvorfra strategien implementeres og marketingtiltag koordineres. Dennis udtrykker det sådan her:

Dennis, Online Marketing Specialist, Sennheiser

Nu her 2 år efter vi fik vores digitale strategi, er det fortsat den vi kører efter hos Sennheiser Gaming og det går faktisk rigtig godt!

Jamen, så bliver det vel ikke bedre, vel?

Strategien har overlevet med succes i to år indtil videre og har givet de forventede resultater. Sennheiser har fået positioneret sig godt indenfor et segment, der på mange måder er anderledes og nærmest en niche- eller subkultur. Der er også kommet en række partnerskaber med nogle af de mest markante spillere indenfor gaming industrien i stand.

På de sociale medier stiger antallet af dedikerede followers fortsat stødt. Eksempelvis har Sennheiser idag godt 76.000 dedikerede fans på Facebook og en række andre sociale platforme bruges ligeledes aktivt.

Tjek også Sennheiser’s pt. nyeste video fra deres Youtube kanal, hvor du får en 3D guidet tour af et af deres (super lækre) gaming headsets.

Konklusion

Jeg kan af gode grunde ikke røbe det faktiske indhold af Sennheiser’s globale online strategi, men kan dog sige så meget, at en bæredygtig og autentisk tankegang har vist sit værd – en væsentlig tilgang i min rådgivning af kunder. Nogle resultater kan skabes på den korte bane, men de bedste og mest vedvarende skabes over tid og det er denne Sennheiser case et eksempel på.

Jeg er glad!

Hvis du også vil være glad, så hiv fat i mig og lad os drøfte, hvordan din virksomhed kan positionere sig bedre og udvikle sit brand online. Det er helt uforpligtende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

Disse HTML koder og attributter er tilladte: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>